Parvovirus

Vigtigt

​VIGTIGT FOR ISÆR HUNDEEJERE MED HUNDE, DER IKKE HAR FÅET DERES FØRSTE VACCINE SOM VOKSEN (altså hunde der kun er vaccinerede som hvalpe):

​Angående den Parvovirus, som mange nok har hørt om
De unge dyr er ikke så godt beskyttede af deres vaccinationer, som de voksne. Vi vil gerne opfordre alle, som har en hund, der er så ung, at den kun er vaccineret som hvalp, til at få givet en re-vaccination.

Der er desværre nogle hunde, der simpelthen ikke reagerer godt nok på de vacciner, de får som hvalpe, især hvis man har valgt at stoppe vaccinationerne i 12 ugers alder, som produktet egentlig er godkendt til. Disse hunde vil, hvis der kommer en epidemi, ikke nødvendigvis være godt nok beskyttede.

Ring endelig, hvis I har en ung hund og er i tvivl, om den er effektivt nok beskyttet.

Hvis man har en voksen hund, som er basisvaccineret som hvalp og derefter har fået mindst en vaccine som voksen, samt at den vaccination ikke er er mere end 3 år gammel, er hunden så godt beskyttet som muligt, og man behøver ikke at være særlig nervøs.

Jeg har stadig Santi med på arbejde, selv hvis vi får en rigtig epidemi, jeg regner med, at han er velbeskyttet af sine vacciner.

Brug for en d​yrlæge lige nu? Og er det uden for normal åbningstid?

Vi bestemmer ikke selv, hvornår vores dyr bliver syge og har akut brug for dyrlæge.

Derfor er vi med i et vagtsamarbejde, der gør det muligt for dig altid at kunne komme til dyrlæge.

Vagthavende dyrlæge oplyses altid på tlf.: 86 68 36 67​​.